Välkommen med din ansökan till Ansgargymnasiet inför läsåret 24/25!

Oavsett om du ska början ettan på gymnasiet till hösten eller vill byta gymnasium så är du varmt välkommen till oss!
Ansgargymnasiet är Uppsalas äldsta fristående gymnasieskola och startade redan 1990. En stor andel av våra elever kommer från andra orter. Tveka inte att söka hit – vi hjälper dig att hitta boende.

Ansgargymnasiet präglas av en varm kristen miljö där varje människa blir sedd! Vi har en av Uppsalas högsta lärarbehörigheter, utbildning av hög kvalitet och förbereder dig som elev såväl kunskapsmässigt som personligt för vidare studier och arbetsliv. Hos oss har du blockläsning, vilket hjälper dig att fokusera på dina studier och nå högre resultat.

Till den goda utbildningskvaliteten bidrar de små undervisningsgrupperna och den nära relationen mellan lärare och elever. En stor andel av våra elever läser vidare på universitet och högskola.

Du ansöker till oss genom gymnasieantagningen i din hemkommun.
Välkommen! Vi ser fram emot att ha dig som elev nästa år!

Prova på en dag på Ansgargymnasiet!
Du är välkommen att besöka oss under en vanlig skoldag.
Anmäl dig här!